LG Electronics
2023
Campaign

LG Memberdays

LG MEMBER DAYS. Unwrap the Good Life. Life's Good with exclusive benefits wrapped just for you.

Design

Reactive WebSite, Global Campaign Site, Visual Design, Social Contents Design
Tool : XD, Photoshop, Illustrator

Publishing & Front End

JSP, SCSS, Jquery/Javascript,
Reactive Markup, Web Accessibility

Tool & Spec : VSCODE, Node, Gulp, Git, Components System

LG Member Days, which is held every quarter, was a 3-week global campaign in 7 countries with the purpose of activating D2C sales from the LG brand perspective and securing new customers. The slogan of the LG Member Days campaign, which took place in the second half of 2023, was ‘Unwrap the Good Life,’ and was designed as a page to attract more customers with stronger concepts and events.

매년 분기마다 진행되는 LG 멤버데이즈, LG 브랜드 관점의 D2C 세일즈 활성화 및 신규 고객 확보를 목적으로 7개국에서 3주간 글로벌 캠페인을 진행하였습니다. 2023 하반기에 진행된 LG 멤버데이즈 캠페인의 슬로건은 ‘Unwrap the Good Life’로 더욱 강력해진 컨셉과 이벤트로 더 많은 고객을 유입할 수 있는 페이지로 기획되었습니다.

Sign up and enjoy limited time and stock offers for LG Members only

우리는 ‘Unwrap the Good Life’ 라는 캠페인 슬로건의 특징을 살린 콘텐츠 제공을 위해 다양한 시도를 했습니다. 새로운 LG 가이드, WOLFF의 비주얼 가이드에 맞추어 웹페이지를 제작하고 고객 유입을 위해 리본을 이용한 다양한 배너를 제작하여 이는 7개국에 배포되었습니다.