LG Electronics
2021
Display Ads

Puricare 360

Using LG puricare, experience basic air purification and enhanced deodorizing performance.

DESIGN

Social Contents Design
Tool : Photoshop

We created a creative for LG Electronics' Puricare.
Puricare is the No. 1 NCSI national customer satisfaction brand in the air purifier category for its products that suck up dust and clean even large spaces.

The main challenge was to come up with a visual representation that would convey the main features of 360˚ powerful cleaning, deodorizing cleaning, and space cleaning to consumers.

We avoided decorations and existing clichés.
We used simple objects and similar color combinations to take advantage of the advantages of visual advertising.
We worked to draw attention to the positive brand experience and image of the product, and to deliver the USP message in a quick time to generate interest.

LG전자의 제품 Puricare의 광고 소재를 제작하였습니다.
Puricare는 넓은 공간도 빈틈없이 먼지를 흡입하고 깨끗하게 청정해주는 제품으로 공기청정기부문 NCSI 국가 고객 만족도 6년 연속 1위한 제품입니다.

360˚ 강력 청정, 탈취청정, 공간청정의 우수한 기능을 시각적으로 풍부하고 적절하게 표현하는 것이 최대 고민이었습니다.

의미없는 비주얼 보다 제품에 집중할 수 있는 절제된 이미지를 사용하여 화려한 눈속임이 아닌 제품 그 자체에 집중할 수 있도록 하였습니다. 우수한 제품을 활용함으로 더 나아진 트렌드한 라이프 스타일의 비주얼을 통해 간접적적으로 체험할 수 있도록 표현하였습니다.

2021
LG Air Purifier
Smart Display
Campaign

Live a Healthier Life
with LG Puricare

Add purity
to the air
in your home